Nara - Reisverslag uit Nara, Japan van carlaenevert - WaarBenJij.nu Nara - Reisverslag uit Nara, Japan van carlaenevert - WaarBenJij.nu

Nara

Door: Carla

21 September 2017 | Japan, Nara

Wat zijn Evert en ik toch een boffers: hier in Nara weer een zomerse temperatuur. Gelukkig hebben we op het laatste moment wat zomergoed in de koffer gestopt, kunnen we hier goed gebruiken.
De eerste nacht in dit huis allemaal goed geslapen. Wel wat wennen voor Lucca maar na wat uurtjes op de arm van zijn vader lukt het ook met hem.
De eerste dag zijn we uitgenodigd voor de lunch door Kenji en Yasuko, de vader en stiefmoeder van Taeko. Voor hen extra bijzonder om hun kleinzoon voor het eerst te ontmoeten. En de andere opa en oma natuurlijk.
Ondanks het taalprobleem verloopt de kennismaking heel hartelijk. Met Taeko als tolk en handgebaren plus gezichtsuitdrukkingen komen we een heel eind. Het eten is geweldig, heel veel prachtige gerechtjes geserveerd in mooi aardewerk.

Daarna is het tijd voor een eerste verkenning met de stad en de buurt waar we logeren. Straatnamen doen ze hier niet aan en teksten zijn onleesbaar. Dus is het zaak je op een andere manier te oriënteren, meer visueel. Ook zijn de straten smal en wij zien momenteel weinig verschil. Even wennen en best lastig. Maar Taeko is onze gids, heel fiin.
Ze loodst ons door mooie straatjes met authentieke huizen. Eén van de huizen is toegankelijk en wordt door ons bewonderd. Genoeg om op de foto te zetten.
Het doel is Nara park met de shika (herten). Maar onderweg is teveel te zien, dus dat bewaren we voor morgen.
Dan nog wat boodschappen doen bij de plaatselijke supermarkt. En als afsluiter van de dag eten en proeven van de saké die Evert van Kenji heeft gekregen. Mmmm erg lekker.

• 24 September 2017 - 20:20

Jennie:

Fijn om iets van jullie te horen en nog fijner dat het goed gaat.
    Hier alles goed en zelfs het weer. Eefje en Els waren weekend hier. Heel gezellig. Zaterdag zijn we naar Artis geweest.
    Lieve mensen, een heel fijne tijd in Japan. Alle bijf een dikke

• 27 September 2017 - 20:22

Annemarie:

Hoi zus en zwager, eindelijk jullie blog ontdekt en eerste verslag gelezen. Ben zelf net terug van mijn oppasweek, heb het heel fijn gehad met de kleinkinderen. Prachtig weer ook hier. Net wezen eten met Elly om weer bij te praten. Jullie zijn alweer wat verder met jullie reis en zal het weer goed volgen. Veel liefs